در پست هایِ قبل در موردِ برند و برندسازی اندکی صحبت کردیم و دیدیم که یکی از ارزشمندترین دارایی هایِ شرکت ها و سازمان ها در دنیایِ امروز برندشون هست. این مسئله در موردِ انسان ها و افراد هم صدق می کنه. بله، درسته یک شخص هم می تونه برایِ خودش صاحبِ یه برند باشه. جالبه که بدونید خیلی از کمپانی ها ارزش و اعتبارشون رو از ارزش و اعتبارِ برندِ شخصیِ بنیانگذارشون گرفتن. مثلا کمپانیِ اپل» رو در نظر بگیرید همه می دونیم که شخصیت و برندِ استیو جابز بود که اپل رو به اوج رسوند. امثالِ استیو جابز در کنارِ توانمندی هاشون دارایِ ویژگیهایِ اخلاقی و رفتاری و اندیشه ایِ خاصی هستند که اونا رو از بقیه متمایز می کنه.

البته قدری وسیعتر که به موضوع نگاه کنیم افرادِ زیادی رو در سطوحِ مختلفِ اجتماع و در زمینه هایِ گوناگون می بینیم که برایِ خودشون و در محیطِ زندگی و حیطۀ فعالیت خودشون به نوعی برند هستند. مثلِ پیرمردی که تویِ محله به عنوانِ معتمد محل شناخته میشه یا تعمیرکاری که تخصصش تویِ شهر زبانزدِ همه هست. خیلی ها هم در زمینه هایِ منفی برند هستند اما چون در باشگاهِ برندسازی از نظر ما برند» بارِمعنایی مثبت داره دیگه به اون جنبه ها نمی پردازیم.

خب حالا اجازه بدین تا مطالبی رو در زمینۀ برندسازیِ شخصی از زبانِ متخصصینِ این حوزه براتون بیارم. مطالبی که در ادامه میاد خلاصه ای از کتابِ برندِ خودت باش» نوشتۀ: پیتر مونتویا و تیم وندیهی با ترجمۀ: سامان شاهین پور و کاری از انتشاراتِ سیته» هست: (طبق استراتژی باشگاهِ برندسازی تمرکز این مطالب بیشتر رویِ ساخت برند شخصی در دنیایِ کسب و کار و تجارت هست)

* * *

خردِ عامه می گوید زمانی که در شرایطِ رقابتی هستید، باید آنچه را دیگران انجام می دهند کپی کنید و تنها تلاش کنید آن را بهتر از بقیه انجام دهید. برخلافِ جریان شنا نکنید و سعی نداشته باشید متمایز به نظر برسید. می خواهم با جسارتِ تمام این را بگویم که پیروی از عرف باعث می شود در نهایت به حاشیه بروید و اندیشمندانِ جسور از شما پیشی بگیرند.

ادامه مطلب


مشخصات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها